NÁŠ TÝM

Lucka Růžková

zakladatelka a pedagog školy

Více než dvacet let se věnuji vzdělávní převážně v soukromé sféře, kdy výsledky člověka jsou nejen mou vizitkou, ale především zpětnou vazbou. Vzdělání považuji za nikdy nekončící proces a chyby žádoucí součástí rozvoje, které značí, že se jedinec pokouší experimentovat s tím, co se učí. Během své praxe jsem učila děti, studenty střední i vysoké školy a dospělé, jednotlivce i skupiny. Učím angličtinu, český jazyk a literaturu. Kromě toho se věnuji vzdělávání učitelů, konkrétně metodice angličtiny. 

Sama mám děti již šestým rokem v individuálním vzdělávání, naše rodina je součástí malé neformální skupiny domškoláků, kteří jsou ve věku od čtyř do deseti let.

Mili Sethia

pedagog školy

Hailing from Bombay, I am the product of several experimental schools, higher studies in film, design and art, then 4 years of experience in brand and design strategy for Indian and Asian markets, and 4 more years experimenting with filmmaking. I have lived in Mumbai, Ahmedabad, Bangalore, Shanghai, and Prague, and hopefully it is a life which is just beginning to fill up with adventures! I love to keep learning and keep on moving. Having always been a “bossy girl”, I love to inculcate independent minds and curiosity in students of all ages, and I believe (from experience) that no true learning is possible without play! Whenever I am not filmmaking, or otherwise writing or telling stories, nothing in the world gives me more joy than being curious with children and learning about whatever they are up to!

Šárka Fruncová

pedagog školy

Jsem mámou dvou téměř dospělých dětí. Mám zkušenost průvodce ve svobodné škole a komunitní vzdělání vzdělávání podle Márii Montessori. V životě jsem spoluvedla mateřské centrum, pracovala v aktivitách pořádaných pro děti a nabrala zkušenosti ve školství i za zřizovatele. Mám za sebou výcvik kraniosakrálního terapeuta a kondičního maséra. Zajímají mne praevropské tradice prolnuté duchem předků a přírodou. Mým současným životem je snaha žít v souladu s ní, každý sám se sebou a s ostatními navzájem. Ve škole mám za cíl tvořit laskavé prostředí pro rozvinutí skutečných darů každého. 


Zuzana Jánská

pedagog školy

Vystudovala jsem VŠ, inženýrský management. Během své kariéry jsem získala mnohostranné zkušenosti na pozicích v oblasti vzdělávání, bankovnictví, médií i kultury. Tyto zkušenosti mě obohatily jak po odborné, tak lidské stránce.

V posledních letech mne nejvíce naplňuje práce s dětmi a organizace komunitních akcí.

7. rokem pracuji jako asistent pedagoga. Rok jsem pracovala jako průvodce výstavou v NZM, připravovala workshopy pro školky, školy, rodiny.

Působím jako lektor preventivních programů pro mateřské školy, kde učím děti zábavnou formou o bezpečnosti, zdraví a dalších důležitých tématech.

Energie a kreativita dětí jsou pro mne každodenní inspirací. Jejich pohled na svět, neotřelé řešení problémů, upřímnost jsou pro mě nesmírně obohacující.

Mým životním krédem jsou hodnoty jako slušnost, svoboda, udržitelnost, respekt, rodina, přátelství a důvěra. 

Pevně věřím, že vytvoření láskyplného a respektujícího prostředí založeného na vzájemné důvěře je klíčové pro zdravý rozvoj dítěte. Ve svobodné škole a školičce budou mít děti možnost přirozeně rozvíjet své vrozené talenty objevováním, zkoumáním a tvořivou hrou.

Tereza Jursová

zakladatelka školy

Pedagogické činnosti se věnuji deset let, za které jsem čerpala zkušenosti v rodinách jako au pair, ve státní škole, soukromé Montessori škole, komunitní intuitivní škole, ve výtvarném oboru na ZUŠ, v galerii, přírodě a hlavně na zahradě jako lektor vzdělávacích programů.

Zaměřuji se na vzdělávání dětí od 5 do 16 let a mezigenerační vzdělávání pro rodiny.

Díky spolupráci s Mílou jsem se stala zahradnicí na komunitním hospodářství KomPot, kde 6 let spolupěstuji zeleninu a pečuji o půdu a okolní krajinu.

Ráda pozoruji děti při jejich vlastní činnosti. Zkouším jim naslouchat srdcem i uchem. Raduji se ze společné tvorby.

Hanka Žežulová

přezkušovatelka školy

V domácím vzdělávání se pohybuji přibližně 20. let, své děti nepřetržitě učím již 16. rokem v individuálním vzdělávání a současně pracuji jako podpora pro jiné domškolácké rodiny – metodička( přezkušovatelka, konzultantka…), 2x ročně se potkávám s rodinami při portfoliovém přezkoušení a stále mě překvapuje jak úžasné možnosti tento model vzdělávání umožňuje. Děti se přirozeně ve svém prostředí, laskavě, bezpečně učí a nechávají vyniknout svým dispozicím. Važím si každého setkání s rodinami a je mi ctí, že mohu být pozorovatelkou a jejich podporou na této cestě.

Vystudovala jsem andragogiku na FFUK a již v průběhu studia absolvovala řadu psychoterapeutických a jiných vzdělávacích výcviků a zároveň začala pracovat jako terapeut v Krizovém oddělení pro děti. Mám zkušenosti i s organizováním kurzů a besed, založila jsem spolu s dvěma kamarádkami spolek Školotoč, jako podporu pro vzdělavatele dětí v individuálním vzdělávání.

Míla Hilgertová

zakladatelka školy

Posledních deset let se věnuji obnově rodinného statku ve Velkých Přílepech. Vizí naší rodiny je vytvořit ze statku místo přínosné pro místní komunitu. Pěstuji květiny a obnovuji krajinu. Založila jsem Kytky od potoka – květinový statek. Na rodinných polích ve Středoklukách jsem spoluzaložila KomPot – malé komunitní hospodářství, kde se ekologicky pěstuje zelenina pro 60 rodin.

Přeji si zrealizovat myšlenku školy propojené s chodem statku, kde se mohou děti svobodně rozvíjet a vzdělávat v úzkém propojení s přírodou. 

Moje starší dcera Anežka bude první žákyní naší školy.

Šárka Štroufová

pedagog školy

Jsem maminkou tří dětí, dvou dospělých synů a jedné dcery. Vystudovala jsem sociálně právní akademii, i když mým snem bylo spíše studium pedagogiky. Po skončení školy jsem pracovala ve školní družině, což mě velmi naplňovalo. 

V roce 2014 jsem založila s přáteli svobodnou školu Donum Felix, kterou navštěvovali oba moji synové. Ve škole se již neangažuji, ale těší mě, že se jí daří. S jejími zakladateli zůstáváme i nadále dobří přátelé. 

Ve volném čase se věnuji malování abstraktních obrazů. Mám ráda intuitivní malování, řešení hlavolamů, různé kreativní činnosti, pokusy a vymýšlení dětských her. Ve svobodné škole vedu kroužek s názvem Výtvarné experimenty. Baví mě dětem vytvářet bezpečný prostor, pozorovat je v jejich aktivitách a být jim průvodcem. Ráda přináším i nové nápady do našeho školního prostředí.

V minulosti jsem absolvovala kurz Respektovat a být respektován. Respektující komunikaci se snažím vést při komunikaci se všemi dětmi, se kterými přicházím do kontaktu. Také jsem prošla kurzem komunitního vzdělávání, kde jsem se setkala s mediací a Montessori pedagogikou.